Apokalipsa zdravlja: svibnja 2017

Ketogena prehrana



   Kako pravilno prijeći na ketogenu prehranu?

U moru dijeta koje nam se svakodnevno nude uvijek se nađu oni koji takvu prehranu podržavaju ili odbijaju i podržavaju neku drugu. Od prvotnog načina hranjenja do dana današnjeg, pogotovo u posljednjih 50 godina, više je osmišljeno dijeta nego zdrave hrane. Proizvođačima je u interesu da proizvedu što više s najnižim troškovima i što većom mogućom zaradom. Trgovci pak mare samo da prodaju što više i što prije kako ne bi morali raditi makinacije sa starim namirnicama na koje su prinuđeni jer se inače ne mogu održati na tržištu zbog ogromnih troškova, obveza prema državi i radnicima, dobavljačima i sl. Sve se vrti oko hrane, ljudi danas jedu puno više nego u prošlosti. A ono što jedu još manje ima veze s prošlošću i zdravljem. Jedini način kako biste odabrali što je za vas najbolje je da prestanete, za početak, toliko jesti. Nesvjesno, besmisleno i grozničavo trpanje hrane omogućuje proizvođačima i trgovcima da nastave sa svojom suludom aktivnošću koja vodi samo u propast. Ali ne samo njihovu, već i našu.


Često možete čuti žučne rasprave o tome koja je prehrana najbolja. O tome svi misle da sve znaju jer, za početak, svi jedu. No, mi ljudi smo skloni zamišljati da mnoge stvari radimo uvjereni da baš tako treba: jesti, spavati, trčati, misliti, meditirati, učiti i sl. Isto tako, u ljudskoj psihi je da se odmah želi pohvaliti kada misli da o nečemu nešto zna. No, ako bi radili istraživanje koliko ljudi zna što se događa prilikom probave vjerojatno neki ne bi znali niti gdje se nalazi koji organ. A i oni koji o tome znaju sve često uopće ne promišljaju tijekom probave što, kako i zašto nešto jedu. Zašto Vi jedete, i što jedete? Doručkujete li svaki dan kako su vam preporučili? Ručate, marendate i još onda večerate, pa malo kasnije nešto gricnete? Je li vam sve to doista treba? I što se događa u vašem organizmu kad samo tako ubacujete hranu u njega? Ali, tko bi vam i zamjerio, ako ste sjedalački tip koji puno ne izlazi u prirodu, nije okružen skladnom obitelji, rodbinom i prijatelja (mnogi od nas nisu), što vam preostaje nego taj predivni, slasni, hrskavi i mirisni zalogaj?

         U sve luđem svijetu, čak je i prežderavanje postalo profesionalnom vrstom “sporta”

Naša namjera nije nametnuti određenu prehranu već podijeliti s vama informacije do kojih smo mi kao urednici došli kroz naše živote. Bilo bi nelogično i licemjerno da pišemo o prehranama s kojima se ne slažemo. No, ono što bi trebala biti glavna nit vodilja svakoj vrsti prehrane je vaše zdravlje i svjesnost o potrebama vašeg tijela. Stoga vas molimo da podijelite s nama vaša iskustva i znanje bez predrasuda i ograničenjima prema drugim vrstama prehrana. Također, ako pišemo „negativno“ o nekoj prehrani ne činimo to kako bi ponizili one koji se tako hrane iz svojih „lažnih“ ili „iskrenih“ uvjerenja već zato što osuđujemo svaki oblik prisile i pokreta koji želi nametnuti svoja uvjerenja drugima.

Kroz dugogodišnje istraživanje zaključili smo da je ketogena prehrana najzdraviji način prehranjivanja pogotovo kod raznih stanja poput grčeva u djece, padavice, autizma, tumora na mozgu, Azheimerove bolesti, Lou Gehrigove bolesti, depresije, moždanog udara, ozljeda glave, Parkinsonove bolesti, migrena, poremećaja spavanja, šizofrenije, tjeskobe (anksioznosti), poremećaja pažnje (ADHD), razdražljivosti, policističnih jajnika (PCOS), sindroma iritabilnih crijeva, želučanog refluksa, pretilosti, kardiovaskularnih bolesti, akni, dijabetesa tipa 2, tremora, problema zastoja disanja i praktički bilo kojeg neurološkog problema, ali i kod raka, te u slučajevima gdje se tkiva moraju oporaviti od nedostatka kisika. 

Prije nego što se odlučite preći na ketogenu prehranu molimo Vas da provjerite krvnu sliku i da detaljno pratite događanja u vašem organizumu kako ne biste sebe doveli do nepotrebnih problema koje ovaj način prehrane može pobuditi.

                                  Mast bi trebala biti sastavni dio svakog menija


Kako biste najlakše i najpravilnije prešli na ketogenu prehranu predlažemo vam vrijeme prilagodbe s paleo prehranom koja se uvelike razlikuje od ketogene, iako ih često ljudi miješaju:

Prvi i drugi tjedan:

Unos ugljikohidrata bi trebao biti ne više od 150 grama po danu (nutritivnu vrijednost namirnica možete svakodnevno provjeravati jednostavnim upitom u tražilicu. S vremenom ćete već i sami znati koliko čega sadrži namirnica).

~ Samo cjelovite namirnice su dozvoljene.

~ Masnoće za kuhanje; mast, loj, maslac, pačja mast.

Doručak; slanina, maslac i jaja.

Ručak:


~ Riža (po mogućnosti divlja riža) – ne više od jedne šalice dnevno.
~ Iznutrice, meso i naravno riba.
~ Sve vrste povrća.
~ Mahunarke.
~ Maslac, maslinovo ulje, ocat.
~ Sol, papar, prirodni ili biljni začini.


Pića: čaj, kava s xylitolom ili stevia (kako biste pravilno započeli dan s masnoćama predlažemo vam maslac u čaju ili kavi)

Ako ste i dalje gladni: juha od kostiju ili orašidi (ne kikiriki).

Desert: voće sa slatkim vrhnjem (ne više od jedne šalice).

Eliminirajte:


~ Sav gluten osim riže.

~ Pivo i sve derivate od žitarica.

~ Tjestenina, kruh, brašno, kolači, pahuljice, bilo koje prehrambene proizvode bazirane na žitaricama.

~ Procesuiranu hranu: ako je zapakirano vjerojatno je procesuirano. Industrijska hrana, dressing, umjetne arome, majoneza ili kečap.

~ Umjetne zaslađivače, šećer, kukuruzni fruktozni sirup.


~ Izbacite soju i sve proizvode koji ju sadrže.

~ MSG (mononatrijev glutamat).

~ Trans-masne kiseline – izbjegavajte svu procesuiranu hranu.


~ Hranu koja ima oznaku „bez glutena“, također.


~ Voćne sokove, gazirana pića, samo domaću limunadu, naravno bez šećera, sa xyilitolom ili steviom.


~ Obvezno čitajte oznake na proizvodima, često se ubacuju dodaci koje ne možete niti zamisliti da bi se mogli naći.


Treći i četvrti tjedan:


Ne više od 100 grama ugljikohidrata dnevno.


Masnoće za kuhanje; mastloj, maslac, pačja mast.

Doručak: slanina, maslac i jaja.

Ručak: meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat).


   Bez obzira s čim su nas kondicionirali u zadnjih nekoliko desetljeća, domaća slanina je zdrava.


Jela:


~ Iznutrice, meso i naravno riba.
~ Sve vrste povrća.
~ Maslac, maslinovo ulje, ocat.
~ Sol, papar, prirodni ili biljni začini.
~ Pića: čaj, kava s xylitolom ili stevia.
~ Ako ste i dalje gladni: juha od kostiju ili orašidi (ne kikiriki).



Desert: voće sa slatkim vrhnjem (ne više od jedne šalice).

Eliminirajte:


~ U potpunosti žitarice
~ Izbacite rižu, sve grahorice i mahunarke (osim zelenih).
~ Pažljivo čitajte oznake na proizvodima. Neki proizvodi od mesa sadrže gluten.
~ Izbacite rajčice, krumpire i patlidžan.
~ Proizvodi s oznakom „bez glutena“ su zabranjeni.



Peti i šesti tjedan:

Ne više od 100 grama ugljikohidrata dnevno.


Masnoće za kuhanje; mast, loj, maslac, pačja mast.

Doručak; slanina, maslac i jaja.

Ručak: meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat)

Večera: meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat)



Jela:


~ Iznutrice, meso i naravno riba.
~ Sve vrste povrća.
~ Maslac, maslinovo ulje, ocat.
~ Sol, papar, prirodni ili biljni začini.
~ Pića: čaj, kava s xylitolom ili stevia.
~ Ako ste i dalje gladni: orašidi (ne kikiriki).
~ Pijte barem jednu šalicu juhe od kostiju.



Eliminirajte:

~ Voće i šećer bilo kakve vrste (osim u povrću).
~ Pažljivo čitajte oznake na proizvodima, mesnim proizvodima je možda dodan šećer.
~ Vino ili bilo koja druga vrsta alkohola (također se računa kao šećer!)



Sedmi i osmi tjedan:

Ne više od 70 grama ugljikohidrata dnevno.


Masnoće za kuhanje; mast, loj, maslac, pačja mast.

Doručak: slanina, maslac i jaja.

Ručak: meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat)

Večera: meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat)



Jela:

~ Iznutrice i meso i naravno riba.
~ Kuhano povrće.
~ Maslac, maslinovo ulje, ocat.
~ Sol, papar, prirodni ili biljni začini.
~ Pića: čaj, kava (počnite lagano smanjivati konzumiranje kave) s xylitolom ili stevia bez slatkog vrhnja ili mlijeka.
~ Ako ste i dalje gladni: šunka s maslacem i solju.
~ Pijte barem jednu šalicu juhe od kostiju.


Eliminirajte:

~ Potpuno izostavite mliječne proizvode (osim maslaca).
~ Pažljivo čitajte oznake na proizvodima, proizvodi od mesa možda sadržavaju laktozu.
~ Orašide izbacite.


Deveti tjedan:


Ugljikohidrate svedite na 50 do 70 grama dnevno.


Čvarci su se nekada smatrali seljačkom hranom, danas su delikatesa, no bez obzira na modu, čvarci su odličan prehrambeni artikal kojeg svima preporučamo.


Masnoće za kuhanje; mast, loj, maslac, pačja mast.

Doručak:
slanina, maslac i jaja.

Ručak: meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat)

Večera:
meso s velikom žlicom masti, svakako jedite masnoće (ako imate problema s probavom koristite jabučni ocat)

Jela:


~ Iznutrice i meso i naravno riba.
~ Manje kuhanog povrća nego kraće nego meso (glavno jelo treba biti meso i mast, a povrća samo malo).
~ Maslac, maslinovo ulje, ocat.
~ Sol, papar, prirodni ili biljni začini.
~ Pića: čaj, kava (počnite lagano smanjivati konzumiranje kave) s xylitolom ili stevia bez slatkog vrhnja ili mlijeka.
~ Ako ste i dalje gladni: šunka s maslacem i solju.
~ Pijte barem jednu šalicu juhe od kostiju (možete dodati i malo maslaca u juhu).



Eliminirajte:

~ Potpuno izostavite mliječne proizvode (osim maslaca).
~ Pažljivo čitajte oznake na proizvodima, proizvodi od mesa možda sadržavaju laktozu.
~ Orašide izbacite.



Potrebno je osam mjeseci kako bi vaš organizam promijenio sve masti u tijelu. Iako mislimo da ne držimo svoje zdravlje u svojim rukama i da živimo u svijetu u kojem malo ili nikako možemo utjecati na svoj život educiranjem i primjenjivanjem ketogene prehrane činimo jednu od najvećih doprinosa svom življenju.


Pozivamo čitatelje da dobro proanaliziraju sve reference koje smo priložili uz tekst kako bi se uvjerili da svaka naša stavka izrečena u tekstu je potkrijepljena dugogodišnjim istraživanjima.


Izvori:

Information on a ketogenic (low carbohydrate / high fat + protein) diet for cancer patients


Ketogena prehrana – pregled

Ketogenic Diet – Path To Transformation?

The Nervous System and Metabolic Dysregulation: Emerging Evidence Converges on Ketogenic Diet Therapy

Schizophrenia, gluten, and low-carbohydrate, ketogenic diets: a case report and review of the literature

Ketogenic diets and physical performance

Da li meso trune u vašem debelom crevu? Ne. Šta onda truli? Mahunarke, žitarice i povrće!

The WRONG WAY to attempt the Paleo Diet


Napomena:

Izvorni članak je objavljen u MatrixWorld.com!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...